Fa-táska • The tree-bag

A fatáska... Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy internet. Hát az olyan egy világ volt, mindenki a csudájára járt, aki tehette, s börözgélte nagy szorgalommal. Ahogy így buzgón börözgéltem én is a netet, híjj! - egyszer csak fémbe szelídített évgyűrűk népes gyülekezetére bukkantam, kiknek neve Csillag faék-szer volt. De nem csak ilyen szerek voltak ám ottan! Egyre távolabb, egyre mélyebbre ástam, hogy a börözge csak úgy sistergett, míg rá nem akadtam a csokibarna fatáskára. Nosza, nekem se kellett több! Csokibarnája csalogatott. Kerékfája kacérított. Lombos lombja lángba borított. Megragadtam a malacperselyt, s elhatároztam, hogy én bizony fogom ezt a fatáskát, s beleültetem ide a malacperselybe. Hét nap s hét éjjel róttam a betűket s az utat, hogy a fatáskát elnyerjem, de nem jártam szerencsével. Megint hét nap s hét éjjel róttam, rimánkodtam, jaj, komámasszony, szánjon meg mán engem, nézze, no, kibelezem ezt a malacperselyt, s ideültetem a fatáskát, cseréljünk, ni! Róttam-róttam, hogy eresszen egy kis gyökeret, hajtson itt is egy kis ágat, hozzon szerencsét. S lássatok csudát: hét nap sem telt bele, s a kívánságom valóra vált!

Csillag faék-szer itt képekben és itt betűkben, itt pedig hazavivősen.

mine is mine - ná ná náni ná

Popular Posts