Természetes arcpúder tojáshéjból

Tegnap természetes arcpúdert készítettem tojáshéjból. Valahol azt olvastam a neten, hogy a porrá zúzott tojáshéj porcelánbőrré varázsolja az arcodat, és hogy Kínában-Japánban is ezt használták/-ják. Na, kíváncsi lettem.

Öt tojás héját megtisztítva, kiszárítva, darálő, őrlő és mozsár híján stílusosan kínai porcelán edénykékben őröltem egy gömbfejű acél bordugóval finom porrá (érzem is a karomban), s az eredménnyel meg vagyok elgedve.


Három fázisban őröltem, kisebb adagonként (úgy mokkáskanalanként), mire púder finomságú por lett belőle.
A tojáshéjpor felhasználási módjaira egy-két tipp:
arcpúderkéntfogporkéntcsontritkulás megelőzésére. A arcbőrnek elveszi a zsíros csillogását, és selymesebb tapintást ad. Összetétele szinte azonos az emberi csontozatéval és fogazatéval.


Ezennel szólok, hogy gyűjtöm a tojáshéjat! Értelemszerűen az is mindegy, hogy törött... :P

Popular Posts