Agysütemény #1 A tudás alapú papírokról


tengernyi noteszom van és a saját ötleteimet is katalogizálom.

hogy érthetővé tegyem, számomra ez olyan, mintha bankbetéteim lennének.
- írtam egyik nap az aproize instantban.

Tényleg rengeteg noteszom van, különböző méretekben, terjedelemben és célokkal. Egész kiskorom óta notesz-fétisem van. Gyűjtöm őket. Feliratozgatok, felcetlizek, jegyzetelgetek, színezgetek mindent, ami eszembe jut, amit meg kell csinálni, amit meg akarok csinálni, ami tetszik.
Gimis koromban anyámtól kapott határidőnaplómé volt a főszerep. Mikor milyen doga vagy esemény lesz, koncert a városban, színkódokkal ellátva, plussz cetlikkel megtűzdelve, amelyek listákat, további részleteket tartalmaztak.

Amióta komolyabban foglalkozom az ékszerkészítéssel, meg más kreatív dolgokkal, a terveimet, vázlataimat egy, a tesómtól karácsonyra kapott A5-ös, fekvő formátumú, üres, jó minőségű, vastag, fehér lapokból fűzött vázlatfüzetbe szoktam lekanyarítani (tömör magyarázatokkal feliratozott rajzok, ábrák, listák). Ami eszembe jutott, bevillant, vagy amin agyaltam, sokszor segített az ötlet kibontakozásában, hogy papírra vetettem. Tesztelgettem a rajzaimat, hogy tényleg meg lehet-e úgy csinálni, ahogy elképzeltem. Már-már projektfüzet, bár többnyire kezdetleges ötleteket, skicceket tartalmaz különösebb összefüggések nélkül. Ez a fajta jegyzetfüzet a képi elképzelések rögzítésében játszik hálás kis szerepet.
Aztán van egy rendes határidőnaplóm, egy nagyon szép és nagyon drága (szülinapomra vettem magamnak, mert szeretem magam), másfél éves időintervallummal, plussz zsebbel a mellékleteknek, gumival összecsukható, kicsi, és bárhova magammal tudom vinni. Szülinapok, határidős teendők, dátum szerinti napirend, hetirend, órarend, fontos telefonszámok, névjegykártyák számára, vagyis leginkább a civilizált élet mozzanatait rögzíti.
Továbbá van itthon 2 db, hűtőre tapasztható, mágneses "shopping list" tömb, számtalan tömbnyi post-it különböző méretekben, stílusban és színben, melyek ideiglenes, kiegészítő funkciót látnak el (bevásárlólista, diktált telefonszám feljegyzése, emlékeztető, címke, könyvjelző).
A legnagyobb volumenű, és élettartamát és aktualitását tekintve a legidőtállóbb notesz a projektfüzet.  Ez egy vaskosabb, nagyobb méretű füzet, nagyon szép, igényes megjelenésű és kivitelezésű, mert az életem aktuális (és behatárolhatalan) szakaszának legfontosabb dolgait hivatott rögzíteni. Otthonlevős, nem hurcolászós, házikincstári kategóriájú gondolat- és ötlettár. Egyetemi éveim alatt egy A5-ös nagyon király, spirálos Stabilo füzetem volt, hozzáillő tollal, amit anyukámtól kaptam. Műanyag borítása védte a tartalmát, benne három műanyag elosztó tartotta a rendet. Fotók, újságkivágások, gólyainduló, tantárgylista, tanárok elérhetőségei, receptek voltak benne, kis egyetemi életem tollvonásai. Amikor a Mediawave-nél dolgoztam, egy óriási nagy, vonalas spirálfüzetbe nyomattam a munkával kapcsolatos dolgaimat.
Az elmúlt 10 hónapban az égbolt volt a leghúzósabb foglalatosságom, így ő is kiérdemelt egy projektfüzetet. Kiszuperált egyetemi spirálfüzetemre esett a választás, amiben még bőven elég A4-es, kiváló minőségű négyzetrácsos lap maradt üresen. JA, és a borítója a béke szivárványszíneiben úszik. :D Kis betűkkel írok, így a négyzetrács a barátom, helytakarékos módon kerülnek a füzetbe az életfeladatra, munkára vonatkozó agyfuttatások, gondosan rendszerezett, áttekinthetően vázolt teleírt oldalak, az ábrák szerepe itt csak kiegészítő/szemléltető jellegű. A tervnek sokkal inkább a szerkezetén van a hangsúly, vagyis a célja erős törzset adni egy elképzelésnek, egy működőképes rendszert alkotni. S hogy azon belül milyen részletek gazdagítják az adott projektet, az lehet spontán is, improvizáció is, csapatmunka is - ez már tényleg részletkérdés. A projektfüzet azért jó, mert mindig van mihez visszanyúlni. Jó támasz egy projekt életén belüli időutazáshoz és a tájékozódáshoz, hogy eredetileg hogyan képzeltem el az egészet, ebből mi valósult meg, mi az, ami mégsem működik, mit kell módosítani, mit kell belevenni, mit kéne kihagyni.

Ma elővettem e projektfüzetet, és átlapoztam, kiértékeltem az eddigi projektjeimet. égbolt: a fele áthúzva, új címszavak.
Csillagfürt: megvolt, szupi lett.
Divatbemutató: megvolt, szupi lett.
Decemberi koncepció: majdnem így volt, túl vagyunk rajta.
Ajándékbörze: nem valósult meg.
Árubeszerzés: ezt inkább hagyjuk.

Összetűztem letűnt ötleteimet, és felkészítettem a füzetet a következő ötletcsokor fogadására, realizálására.

A noteszok kiegészítő eszközei: jó minőségű toll (a notesz méretéhez igazodik, klasszikus golyóstoll és valami extrább, tintás, leglább két színű), cellux (a zöld színű nagyon menő), tűzőgép (természetesen minél minibb), gem kapocs és egyéb kapcsok (a lehető legváltozatosabb színben, méretben és dizájnban)

Nekem mindezek segítenek az ötleteim megvalósításában, a célratartásban, életem vezetésében, agyam használatában és térképezgetésében.

Hiszem, hogy az emberi elme az egyik legkifogyhatatlanabb forrás. Mindenkinek van, és mindenkinek ingyen van, tessék. Ne habozzunk használni!

Popular Posts