Február, a varázshónap és a rekarton

A február egy nagy-nagy varázshónap. Négyévenkénti előre megtervezett szeszéllyel változtatja napjai számát, vendégül lát egy szökőnapot ez az amúgy is kurta, incifinci kis hónap. Hosszabbodnak a nappalok, itt a farsang, közeledik a kikelet, medvék fürkészik árnyékukat, Balázsolás. Csupa mágia!
A családomban kb. a népesség felének sikerült születését e 28 nap valamelyikére időzítenie (május, május, szerelmes május sok mindenkit megihletett ;)), így nálunk egy nagy családi esemény szokott lenni, amikor minden februári szülinapot-névnapot össznépileg megünnepelünk jól.
Mindez kiegészül az én kis életem édes hozadékával, hogy a Szerelmem is februári, és ráadásul még a szerelembe esésünk is egy zsenge februári naphoz köthető. A Valentin-nap mint olyan, jelentőségét veszti, hiszen a február 14.-i dátum számomra édesanyám szülinapját jelöli, a szerelmes édesgetés pedig 11.-ével kezdődően az év többi napján is folyamatosan jelen van az életünkben.
Tavaly az egymásnak írott haikukat gyűjtöttem össze egy kötetbe, néhol rajzolgattam is hozzá. Idén pedig ritkán megörökített közös pillanatainkat vetettem nyomtatás alá, mert hogy többnyire mások által készített fotók vannak rólunk, és újrahasznos képtartóba foglaltam őket.

Hozzávalók & elkészítés: kartondoboz-filé (végy egy boltot, rendelj árut, tedd el a dobozát, amiben küldték), ragasztópisztoly, snitzer, olló, valamint a tényleges képkeretek gyanánt kalligrafikus témájú scrapbook íveket vettem. A kartondoboz filézése: szét kell szedni teljesen lapjára, a ragasztás a snitzer műanyag részével simán szétfeszíthető. A kiterített kartont oldalanként felvágtam, a dobozt rögzítő alsó és felső füleket meg levágtam. (Ebből lett később a ráma.) A vágási éleket érdemes lesorjázni, szépen letisztázni. A képeket A4 fehér fénymásoló papírra nyomtattam, semmi extra cicoma, s ráragasztottam a doboz egy oldalára, középre tájolva. Az oldal alsó és felső füleit 3,8 cm szélesre felszeleteltem, és négyfelől a fotó köré ragasztottam. Ezzel keretet kap a kép, a térbe emelkedik a ráma. Nem kell nagyon precízen körbeérnie, a lényeg, hogy a dekor keret (scrapbook paper) csíkjai fel tudjanak feküdni rá. És már csak ennyi hiányzik: a keretnek felvágott dekorpapír csíkjait felragasztottam a rámára. Száradás/kihűlés után az egész keretnek az éleit makulátlanra egyenlítettem. Kész! Damillal átfűzve falra akasztható, könnyű keretben szép kis kép, egyszerű ám szívhez szóló dísze a Fészkünknek. :)

Sajna a fényképezőm kölcsönben van, és nem tudtam normálisan/látványosan dokumentálni, csak mobillal "fotóztam" kettőt. Nem valami hatásos kedvcsináló, de ha tetszik az ötlet, szívesen elkészítem a Ti szerelmes képeteket is! ;)
 Síkbeli kép az asztalomon fekvő kartonokról:


ÁPDÉT
Némiképp hozzátartozik a kartonhoz is, meg a két kezemhez is a Bonaparte Boycott Everything c. száma. 2 évvel ezelőtt volt sláger a berlini rádión, negyedóránként játszották, amikor legelőször voltam kint, és megalapítottam az aproizét. :) Memoríz, memoríz.

Popular Posts