Mi van a ruhádon? • What's that on your clothes?

- Hogyhogy mi van a ruhámon? A japánon valami japán minta, az indiain valami indiai...
Minden egyes ruhadarab esetében fanatikusan fontos szempont, ugyanis nem vagyok hajlandó akármivel jelölt rongyot felvenni. *csücsörít hozzá* Vagy legyen igazán jó, vagy ne legyen, vagy legyen szimplán csíkos. A másodrangú lelőhelyeken keresem-kutatom az olyan ruhákat, amelyek különlegesen szép és valóban eredeti motívumrendszerrel díszített textilből készültek. Ha nagyon megtetszik, akkor a méret sem számít, majd átszabom! Vagy bedobom a sarokba azzal, hogy "majd átszabom" :P de az enyém.

Ha van az embernek egy jó mintás ruhája, miért ne lehetne hozzá egy ugyanolyan jó mintájú ékszere?

Rámoccantam két kedves felsőm nyújtotta, nélkülem is kiváló vizuális élményére, papírra vetettem őket, majd átrajzoltam zsugorfóliára, hogy majd függők legyenek. 
Indiai mandala • Indian style gives you a peaceful spirit
A japán mintákért is hasonlóképpen rajongok, ha nem jobban, de az ő mintáik megrajzolása részemről sokkal nagyobb figyelmet igényel, ugyanis nem jellemző rájuk a Nagy Egységbeszerkesztettség, az ismétlések véletlenszerűek, vagyis első pillantásra töredékes és kaotikus. Ráadásul ez a blúz egy vékony, fátyolszerű anyagból van, nem könnyítette meg a dolgomat, hogy félig átlátszóak a színei... Persze sikerült levennem a mintát, mert akkora sztár vagyok, és még meg is fejtettem, de nem árulom el. Kíváncsi vagyok más megoldásokra is, ismét a kedves közönség kreativitását ébresztgetem! ;)
Japán mandala • Azt a mintát rajzoltam le, ahova a ceruza radírja mutat!

E pepecselés közben azon morfondíroztam, hogy aki zsugorkázni akar, annak határozott és lendületes vonalvezetésre van szüksége, jó ceruzákra, meg főleg rengeteg türelemre. A mandalákat 9 cm átmérőjű körbe rajzoltam át, a függőkhöz ez az alapméretem. Semmi másolást, indigót, scannelést nem vetettem be, sőt a körzőt is csak az elején; egyébként teljesen szabad kézzel készült rajzokról van szó, hogy fényezzem magam.

Így néznek ki a kirajzolt motívumok
És hogy miért is fontos a biztos, lendületes vonalvezetés? Mivel a zsugorkát egyenként, szabad kézzel sokszorosítom, az alapminta szerkesztésekor még ugyan beleférnek segédvonalak, hajszálvonalkázások, eltévedések, de átrajzoláskor már csak a kontúrt szabad felvinni. A keleti, organikus motívumok különösen lendületes vonalakból állnak, ezzel is közvetítik azt a dinamikát, amit az Élet jelent. Mint hennafestéskor, üvegfestéskor és ennél a mandalánál is érezhető volt ez a hatás. 
A minták vázlata, és a zsugorfóliára felrajzolt leendő függők

Popular Posts